onsdag 28 januari 2009

Födelsedagspresent till en bilälskare.


T fyller år och hon gillar mjuka byxor och bilar och tjejigt och...det mesta faktiskt! Bestämde mig för att sy ett par retrobrallor till fast med applikation. Nu är inte jag så van eller speciellt bra på applikationer så jag var lite orolig. Men det gick bra! Jag är jättenöjd med den- inget bubbel eller liknande! Så nu har jag fått mersmak, det blir kanske fler applikationer i framtiden!

Folkabubblan är i syrenlila velour och själva byxan är mörkbrun. Allas T byxor ser dock lite skojiga ut eftersom de är så korta i benen...(p.g.a. att hon har korta ben).
Nu ska det firas en liten tjej så...

Material: mörkbrun velour och syrenlila velour. Muddtrikå från SoS. Vliesofix och rivvlies till applikationen.
Mönster: mitt eget omritat efter en modell i Sy småbarnskläder. Stl. 84cl. Den ursprungliga inspirationen kommer dock från Kokalals retrobrallor...
Roligast: Att applikationen blev så bra. Nu återstår att se om nya ägaren också gillar den!

1 kommentar:

Gülderen sa...

Jag hade ingen aaaning om att du hade en blogg förräns du skrev det i ditt mail. Hmm hur kunde jag missa det? Måste erkänna att jag har funderat på hur dina kläder ser ut och nu fick jag svaret. Jättefina kläder!

Ha det gott
Gülderen