söndag 4 januari 2009

Att organisera ett syrum.

Tänkte jag skulle sy klart en klänning till kusin E idag/igår (timman är senare än vad jag planerat...). Men tji fick jag- för jag fick en sådan bra idé: nämligen att J skulle sätta upp min hylla och mitt skruvskåp... Och eftersom han är så snäll så gjorde han det. Vilket ledde till att jag måste rensa ut två lådor och överföra och sortera in i "skruvskåpet" ( ett sådant där skåp med en massa smålådor i som man dessutom ska kunna dela in fler fack.) Det tog sin lilla tid, men det blev bra. Saknas bara etiketter att märka varje liten låda. Det får bli en senare fråga.

Sedan sorterade jag iallafall in en del av alla mina mönster i pärmar och samlade mina sy- och mönsterböcker, ottobretidningar och liknande på hyllan. Det ser ganska tungt ut så jag börjar fundera på att försöka hitta en annan hylla i rummet som böckerna kan stå på. Det vore inte direkt en dröm om hyllan ramlade ned...över symaskinerna. Hu!

Detta tog sin tid, så klänningen fick fortsätta vara ett ufo. Imorgon ska jag ta mig i kragen och avsluta den. Det retar mig att den aldrig blir klar.

Igår/Förrgår sydde jag en klänning till en liten M. Så fort jag får hunnit ta en bild så ska jag blogga om den.

Imorgon fyller kusin T 7 år och för ovanlighetens skull så har jag inte sytt något åt henne-ännu - iallafall. Blev så osäker på vad hon skulle gilla. Hon gillar nämligen inte tjejigt. Så kanske tar jag med mig en provbit av ett tyg och ser om hon gillar det. Hade egentligen tänkt mig en myskjol, vi får se.

Nu ramlar ögonen ihop och att vända dygnet helt är väl inte att rekommendera! (Snart är det dessutom dags att börja jobba...onsdag! Är inte så sugen just nu- en veckas ledighet till hade inte suttit fel...)

Inga kommentarer: