onsdag 7 januari 2009

Ett ufo, en body och en byxa klara!

Puh, ja så blev i alla fall västklänningen till kusin E äntligen klar...ska snart ta kort på den också innan den hamnar där den hör hemma!

Sydde för första gången en omlottbody i de mörkblå ugglorna med limefärgade trikåkantband, mönster från ottobre. Har haft den matchningen i huvudet sedan september. (snacka om ufo....) Bodyn blev bra, fast jag hade stora problem med bandkantaren. Vad jag än gjorde så ville den inte mata fram ordentligt så det blev fult. Bara till att sprätta! Sedan nålade jag samtidigt och sydde sedan utan bandkantaren: då gick det minsann bra! Verkar som det helt enkelt blir för tjockt med muddväv, när bandkantaren är inkopplad vill säga?? Fast det borde inte vara ett problem. Till bodyn blev det en muddbyxa i marinblå velour. Allt i storlek 56.

Nu är jag sugen på att testa ett mönster på en "vanlig" body. Tror jag har ett någonstans. Frågan är bara vem som ska använda bodyn...så vi får väl se om det blir någon. Har dessutom en tillklippt omlottbody till i stl. 56, det råkade sig nämligen så att jag i mörkret (klipper alltför ofta till på kvällen..) valde fel uggletyg, det bruna. Kunde först inte förstå varför den limefärgade mudden inte såg snygg ut bredvid...förrän jag ställde mig i dagsljus!

Bilder kommer snart- ska se om jag kan få lite hjälp ikväll med att lägga in dem! Sitter hemma och har lunchpaus. T är sjuk igen (tänk att ha varit frisk hela jullovet, ok. lite snuvig innan julafton, och sedan få feber kvällen före man ska börja jobba igen...)och ligger och snusar i sin säng.

Inga kommentarer: