torsdag 8 januari 2009

Beställd västklänning


Kommer ni ihåg att jag skulle blogga om en västklänning som var beställd? Eftersom jag nu äntligen fått igång kameran och bildöverföring osv osv så kommer den här! Beställaren såg muminklänningen jag sytt och ville ha en likadan fast i ett annat tyg.

Sagt och gjort. Det enda som blev mer utmanande än vad jag tänkt mig var att det var stört omöjligt att hitta matchande snedslå! Letade igenom hela snedslålådan och det slutade ändå med att jag fick åka och köpa. Tur ändå att de hade ett som jag blev nöjd med!

Nu hoppas jag bara att hon blir nöjd och att lilla M också gillar sin nya klänning!

Material: babymanchester och knappar från stoff och stil, kantband från Tygvaruhuset.
Mönster: Meedoms stl 68 (som motsvarar vår stl. 74)
Bäst: Det mesta! Jag är nöjd!
Sämst: Inget!

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

JÄttefin! Älskar det tyget!