söndag 28 juni 2009

Beställda byxor


Här är då byxorna som också blev beställda. Bilden är lite ljus (men bilderna är ju klickbara för att förstoras så då ser det bättre ut) eftersom solen skiner (...)men de är sydda i Jny´s kanintyg, lila kaniner. Det var mycket lila i den här beställningen, men det matchade fint när det hängde ihop, innan min man fick ta med sig dem till sin kollega. Känns lite konstigt att blogga om ett par långbyxor i den här värmen, men de kommer nog till sin användning vid lite svalare väderlek! Just det här byxmönstret har jag sytt i velourtyg förut så det var lite kul att få se hur det blev med interlock. Mönstret har blivit lite av en favorit. Inte helt raka ben så de får lite form liksom!

Material: Jny´s kanintyg, lila kaniner. Resår.

Mönster:
Ursprungligen från Ottobre, men jag har ändrat lite på det. Det var så himla långa ben på det mönstret och de var väldigt höga i midjan så jag har justerat mönstret lite! Stl. 92.

Roligast:
Kul att sy ett par byxor och alltid roligt att sy i Jny´s tyger.


Hängde lite på låset och beställde lite av husvagnstyget från Jny. Hade inte tänkt att beställa av det, eftersom jag inte är så förtjust i singeljersey (blir tokig på att det hela tiden krullar sig i kanterna) men jag insåg att jag nog ville ha lite i alla fall. Jag har också hunnit få min andra molntygsbeställning, men jag förstår inte varför man alltid känner att man borde beställt liiiite mer ändå?? Nu ska det ju komma mer molntyg i augusti som sagt, tur är väl det..! Jag hade inte tänkt sy till mig själv i molntyget men så insåg jag att det kanske skulle bli snyggt (och skönt att ha i värmen..)...och inte så svårt att svänga ihop något! Men vilken färg?? Alla är ju fina, men vad skulle ni välja? Tänkte mig en mycket enkel klänning.

2 kommentarer:

LillaBarn sa...

Jag tycker ju förståss det bruna med vita moln är jättefint... Mest för att jag hade en liknande när jag var liten. Eller om det var mamma som hade en, jag kommer inte ihåg (kommer bara ihåg att det var moln, brunt och vitt...)
Fina byxor, jag har också beställt lite av hennes tyger nu...

Sal Wilder sa...

Jag känner igen byxmodellen, som jag sydde förra året i augusti, men de blev så breda på min tjej, men nu när jag ser dina fina så blir jag sugen att testa mönstret igen, och nu har du ju tipsat om lite förändringar.

Rooosa, tror jag skulle bli fint (mest för att jag inte beställde något av det och ångrar mig lite, men jag väntar på nya färger i augusti, rött ser jag framemot)!