onsdag 17 juni 2009

Moln i gröngräset!


Igår eftermiddag passade T på att smita ned i min "sygrotta". Där lyckades hon med bedriften att försnilla ett mönster och dra med sig det bruna molntyget uppför hela trappan och glatt komma till mig och säga: "Den ha i morgon!" Ahhh! sa den "glada" mamman och tillbringar en halvtimme med att leta efter det försvunna mönstret och meddelar sedan T att det går nog inte att ha molnen i morgon för det är bara tyg: "mamma ska sy till dig".

Jag hade egentligen tänkt börja med en annan färg av molntyget men eftersom damen gjorde sitt val, så fick det bli bruna moln först! Att det skulle bli en klänning var jag på det klara med sedan länge, men däremot så plockade jag runt hela mitt muddförråd innan jag bestämde mig för turkosa muddar...och det var inte förrän jag var färdig med hela klänningen som jag insåg att jag nog valt den kombinationen för att jag just sytt ett annat plagg i samma färgkombo...Men det är ju snyggt så det gör kanske inte så mycket.

Lite orolig är jag för att den kanske är lite trång i halsringningen, men det får väl åtgärdas i så fall.

Material: Jny´s molntyg förstås! Turkos mudd från SoS.

Mönster: Eget i stl 92. Ska nog justera halsringningen dock.

Roligast: Att sy i molntyget! Jag har redan ett halvfärdigt plagg till på g... Jag är också nöjd med att mönstret fungerade så bra (förutom halsringningen då): klänningen sitter ganska tajt på överkroppen och blir sedan vidare.


Insåg att jag nog beställt för lite molntyg och la in en ny beställning till Jny. Känns ganska så bra att jag kom ihåg att göra det i tid, med tanke på att det är så många som gillar det så det lär ha strykande åtgång...

3 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Supersnygg! Kul när de små själva talar om vad de vill ha!

LillaBarn sa...

Du milde tid, vad mycket du har sytt!!! Fint alltihop, molntyget är så himla fint! Jag ska be mannen om lite slantar i födelsedagspresent (och hoppas att han har glömt bort att han redan gett mig en overlocker i förskottsfödelsedagspresent), och sätta in på min mosters bank så hon kan köpa lite tyger åt mig. Jag har ju bara Paypal som visserligen funkar utmärkt överallt utom i Sverige tyvärr... Nu ska jag gå och titta på mina barn som äter lunch. Kanske jag kan andas in en kalori eller två...

prickig design sa...

Hej!
Självklart är det ok att länka till mig!Jag gör det samma till dig om det är ok för gud vad mycket fint du sytt!! Har nog missat dig i sybloggsdjungeln. Vilken fin klänning, en sådan vill nog min lilla M ha. Mamma måste nog sy lite mer... :O)