fredag 26 juni 2009

Klänning nr 2...

...som beställdes var denna! En lila elefantklänning! Min mans kollega var ju här och tittade på tyger och de som var mest intressanta tog vi upp ur sygrottan och ut i dagsljuset. T, som var måttligt road av att jag mätte på andra barn (se tidigare inlägg) ställde sig upp mitt under glassätning och deklamerade: "e min! Min! Mina ´fanter!" när vi tittade på det lila elefanttyget. Trots glass så var tyget så viktigt tydligen. Så jag inser ju att jag nog måste sy en till henne också...

Material: Lila elfanttyg från Jofotex. Naturvit muddväv.
Mönster: Eget i stl. 92.
Roligast: Nu är jag kanske lite elak, men T´s suck när hon såg den färdiga klänningen och först sa "min" och jag svarade" nej, den är M´s, men du kan också få en" var trots allt lite rolig...


Idag var det ju supervarmt och glass och bassängbad var det som gällde. Tänk vad ett litet glassbilsbesök kan pigga upp alla! Jag måste förresten berätta att min äldste son snart fyller år och sitter och skriver önskelista. Han tittar i kataloger och funderar...och listan blir längre och längre...och vi har frågat honom om det inte är enklare att skriva vad han inte önskar sig....Det är inte så att han tror att han ska få allt, men han tycker det så kul att sitta och skriva själv...

5 kommentarer:

Helena sa...

Fin klänning! Känner igen det där med "min". Det är samma här, det jag syr ska helst behållas, det slutar med att jag får sy två av allt ;-)

prickig design sa...

Vilken fin!! Vad fint det lila tyget var. Har nog inte sett något sytt i det förrens nu.

od Andulky sa...

Jättefin!!

Sal Wilder sa...

Klart du måste sy en till dottern också, för den är ju så fin! Jag känner också igen det med "min". yngsta dottern här hemma brukar fråga: "e de min?" när jag sitter och syr och så skiner hon upp i ett leende om det är åt henne. Bäst att njuta medan det varar, riktigt så lyriskt glad blir aldrig äldsta dottern (9 år).

LillaBarn sa...

Vad fin, klart hon också ska ha en... Vad härligt med bad och glass! Här är det bara turister som äter glass just nu. Mötte ett par från Canada idag. Barnen hade shorts och kortärmat, och åt på varsin glass (medans vi andra gick omkring i vinterkläder och drack varm choklad...). Fast jämfört med Canada så är det nog ganska varmt här kanske.