tisdag 23 juni 2009

Knallblå himmel...

för alla moln sitter nog på kläder runt om i cyberland....! E ville ju genast ha en tröja i de turkosa molnen. Han ville ha samma färgkombo som lillasyster fick på sin kjol, röda muddkanter.
Jag ville prova ett nytt mönster på t-shirt för E är ganska så smal och det mesta blir så långt och säckigt på honom. Lustigt nog föll valet på ett mönster från Ottobre, de brukar ju annars ha så breda modeller, men den här sitter som en smäck! Lite sugen är jag på att sy några linnen också för det älskar mina grabbar. Visserligen ska man bli smutsig på sommaren när man har kul, men om man ser ut som man haft en tät date med sandlådan/jorden så är det ändå läge att byta till något rent, tycker jag. Och eftersom mina barn tydligen ofta har jord-dates så behövs det fler linnen/tröjor/shorts....

Material: Jny´s turkosa molntyg (som börjar ta slut- tur att jag beställt mer, dessutom verkar det komma en ny laddning med turkosa och bruna moln i augusti hos Jenny), röd mudd från SoS.
Mönster: T-shirt från Ottobre nr 3/08 i stl 104. Jag förlängde dock mönstret lite.
Roligast: Att tröjan passade så bra! Och det är så härligt att sy i molntyget...skulle nog kunna ha hur mycket som helst av det tyget...


Nu är det dags att grotta ned sig bland symaskiner och tyger, innan solen når altanen och jag får dåligt samvete för att jag är inne i det fina vädret, för sommaren har ju äntligen kommit!! Tror också att en tvätt i tvättmaskinen pockar på uppmärksamhet...

5 kommentarer:

prickig design sa...

Superfin t-shirt!

Man blir så glad av detta härliga väder. Nästan lika glad blir man av molntyget som är så fint!
Flytta ut maskinerna på altan... Det skulle vara ett alternativ om man inte hade sååå nyfikna och klåfingriga småttingar. :o)

Äppel Päppel sa...

Så fin den blev! Härligt med sommmarväder! Ska visst hålla i sig hela veckan lång! Härligt! :)

LillaBarn sa...

Vad fin, och kul att den passade bra. Det tyget är väldigt fint. Grattis till sommaren, eller vad man nu säger... Hoppas den håller i sig!

Moi! sa...

Det där molntyget är ju underbart. Väntar på att mitt ska komma!

Unknown sa...

superfin!!