tisdag 16 juni 2009

Beställd kjol

Den här kjolen och det här tyget har varit populärt bland de jag träffar. Min egen T älskar sin kjol i det här tyget och man får gömma den om man inte vill att hon ska ha den. Jag måste erkänna att jag också gillar det här tyget: tjejigt, men ändå inte sockersött. Det är svårt att se på bild men bakgrunden är turkos/isblå.

Den här gången är kjolen en del av en beställning som tyvärr fått vänta lite eftersom jag helt enkelt inte har hunnit sy. Nu var det heller inga problem med det enligt beställaren, men idag ska jag försöka färdigställa del två av beställningen.

Jag har faktiskt provat på något nytt som inte syns på bild: jag har sytt dit en bit knapphålsresår för att det ska gå att reglera midjan. Det var lite pyssligt att få till det men det lyckades till sist.

Eftersom T älskar det här tyget så var jag tvungen att göra den här när hon inte såg annars hade hon nog med bestämd min deklarerat "Min!" Det är mycket av "min" här hemma just nu....eller "jag hade den...."

Material: finecord manchester "perce neige" (hilco) från Tygpyssling. Knapphålsresår från Bibbi, vanlig resår från SoS , knapp från mina gömmor och namn-och storleksband från Mina namnband.
Mönster: Ottobre nr ?, stl 80. Lite ändrat för att få det bra med knapphålsresåren och reglerbar midja.
Roligast: Att hinna sy, sy, sy igen... Plus att det alltid är extra kul att sy beställningar!


Nu ska jag ned i syhörnan och fortsätta sy...molntyget vill också bli klippt i!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbar!!!

Husfrun på landet sa...

Vilken härlig sommarkjol :) Den funkar nog året runt också iofs.

Äppel Päppel sa...

Alldeles underbar! Kul att du fått tid att sy igen! :)