torsdag 25 juni 2009

Fick en beställning...


...på två klänningar och ett par byxor. Den första klänningen är den här! Lila, lite kakelmönstrat bomullstyg och ljuslila kantband, med sprund och knyt i nacken. I söndags hade vi en av min mans kollegor här för att titta på tyger. Det här (och två andra till de andra plaggen som jag tänkte blogga om senare) blev utvalt. Det "roliga" var att när jag började mäta på M så la sig T ned och grät bittert på altanen..det var droppen tydligen: hon trodde nog att jag skulle byta barn!

Det var svårt att fota i solen, den är lite mörkare lila i verkligheten. Jag tycker att den blev väldigt fin så jag hoppas att mottagaren också tycker det!

Material: Tuntlilamönstrat bomullstyg från SoS, lila snedslå.
Mönster: Västklänning i a-line modell från Meedom. Stl 92.
Roligast: När jag skaffade det här tyget tänkte jag sy en blus till T i det, men det blev snyggt som klänning också. Roligt också att sy i vävt, fast tyg efter att man sytt i molntyget. Ombyte förnöjer!


Idag är första dagen på barnens sommarlov! Vilket är jättekul, men det betyder också att det inte blir så mycket sytt dagtid, men det kanske är lika så bra nu när det är så fint väder! Igår blev det inte så mycket sytt på kvällstid heller för jag tvärsomnade med grabbarna och vaknade/blev väckt av mannen vid halv tolv-tiden...Annars använde jag dagen igår till att bl.a. klippa till en hög med plagg att sy, och det blir väl det som får göras på dagtid när barnen är upptagna och leker själva en stund..!
Ha det gott i sommarvärmen och njut!

4 kommentarer:

LillaBarn sa...

Och hur får man barnen att leka själva?? Jag betalar bra för ett tips som leder till att mina barn leker själva. Obs, de får inte riva huset, ha sönder saker eller äta all mat i kylskåpet. Sen finns det inte så mycket annat de vill göra på egen hand...
Fin klänning! Härligt sommarplagg... Mysigt tyg...

od Andulky sa...

Jättefin klänning!!

Sal Wilder sa...

Hahaha, det där med mätning är känslig fråga och måste nog hållas inom familjen, eller?!
Fin klänning i alla fall, samma tyg fast i annan färg använde jag till min dotters midsommarklänning.

Äppel Päppel sa...

Väldigt fin klänning! Himla snyggt tyg!