torsdag 18 juni 2009

Det bidde nästan ett ufo...

Det var detta plagg jag nog omedvetet blev inspirerad av till färgkombon på molnklänningen. Det var dessutom bra nära att jag la klänningen längst ned i ufo-högen för jag blev så trött på att rynka!! Modellen är från Ottobre men det var fel storlek så jag fick förminska mönstret 2 storlekar...pilligt kan jag säga, det var många små markeringar som skulle hamna rätt...

Länge höll jag på med rynkning...den är nämligen rynkad mitt på varje del, i halsringningen mitt på och mitt bak, och rynkad på ärmkullarna (puffärm)...och det var mitt i det som jag kände att jag började tröttna...
Men skam den som ger sig! Så för några dagar sedan blev den äntligen klar och T kunde ha den på dagis midsommarfirande. Lustigt nog blev den lite kort, mer som en tunika, och väldigt vid i halsen så där förminskade jag den lite i efterhand.

Jag var tvungen att lägga in en närbild på bandet jag satte på. (Tyvärr är den andra bilden lite ljus) Är det inte härligt? Så läckert tycker jag i alla fall!

Material: Brunt prickigt tyg från Panduro. Farbenmixband från Tygpyssling. Snedslå från mina gömmor.
Mönster: Ett Ottobrenr från förra sommaren tror jag. Omgjort till stl 86 och ändrad knäppning bak.
Roligast: Att det inte blev ett ufo! Bandet!


Måste nog sätta mig och klippa till lite fler plagg nu...det gäller att hålla ångan uppe!

2 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Så underbart söt! Har också kollat på det mönstret! Så gulligt! Och banden från Tygpyssling ska vi ju bara inte tala om...de är superfina. Kan tänka mig att lilltjejen var fin i den!

LillaBarn sa...

Vilken söt klänning! Jag har också kollat in dessa Farbenmix band och vill ha vartenda ett!!!!!