onsdag 1 juli 2009

Klänning...igen!

Den här klänningen är i samma modell som den bruna molnklänningen (se tidigare inlägg). Den här gjorde jag dock lite större i halsringningen. Älskar sådana här klänningar, de är så praktiska på sommaren: Är det varmt kan man använda bara klänningen, är det lite svalare så har man ett par tights under: Vips! Nöjd T!
Jag älskar blått...och här har jag också försökt tänka utanför det vanliga "matchandet" när det gäller muddarna. Jag tycker att det ibland är lätt att "glömma bort" vissa färger som skulle piffat upp en klänning/tröja, mer än t.ex. blått och vitt skulle har gjort på den här klänningen.

Material: Vit- och sommarhimmelsblå randig e-slöjds trikå (och nä, mina e-slöjds trikåer har aldrig noppat trots krävande användare...), cerise muddväv.
Mönster: Eget i stl. 92
Roligast: Att det blir precis som man tänkt sig!


I morse var det mulet när jag gick upp och fick höra sedan att det regnat tidigare, men det syntes det inget av. Vädret sa tunna slöjor...ha! Min erfarenhet när det gäller väderleksuttryck är: Halvklart = helmulet, möjligen kan man se lite lite blått men dit når aldrig solen, tunna slöjor= mulet. Enstaka stackmoln= ganska så många stackmoln, särskilt på em. Tycker ni jag klagar? Lite kanske, men det verkar som om meteorologerna och jag inte alltid tolkar orden lika... Men det ser bättre och bättre ut så det blir nog finare (i.e. mer sol) Jag vill ju inte att det fina vädret ska lägga av nu...jag älskar soligt och varmt så för min del får det gärna fortsätta resten av sommaren, ja, möjligen någon regndag då och då för grönskans skull...
Dessutom är det roligare för barnen när det är fint väder..regnigt och de har betydligt tråkigare..

Nä, nu ska jag fundera på vad jag ska sy ikväll!

4 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Jättefin klänning och helt fantastiskt fin bild du tagit! Så somrigt! Håller med dig ang väderspekulationer...vad är egentligen halvklart??? Antingen är det klart eller så är det inte klart, tycker jag. Hmmm... :)

LillaBarn sa...

Vad söt! Och prästkrage är min absoluta favoritblomma, tätt följd av syrener. Nu kom jag och tänka på alla fina sommarblomster det finns i Sverige. HEMLÄNGTAN igen! Jag är lite trött på Australien nu, nu vill jag hem. Iallafall på sommaren. Önskar jag hade massor av pengar så jag kunde pendla mellan Sverige och Australien...
Tack för tipset by the way!!!

JNYdesign sa...

Hej Fia, såg ditt inlägg på min blogg. Vissa gjorde sin betalning redan den 24 eller 26 juni, och de är de som har fått sin leverans först. Igår skickade jag de tyger vars betalning inkom den 29 och 30
Så förhoppningsvis kommer ditt tyg idag. Om inte kan du väl vara snäll att maila mig ditt faktura nr så ska jag se om det skickas som paket eller som brev. Skickas det som paket går det ju att spåra. Ha det gott. Jenny
info@jnydesign.se

LillaBarn sa...

Det finns ju de som syr, men det finns bara gulliga tyger med prinsessor och rosa och gullegull, eller så är det döskallar, camo eller liknande. Det finns inga fina interlock tyger, det är mest syntetiska "vuxentyger". Har man tur kan man springa på tyger från 60 och 70talet på loppis, då finns det ju ganska mycket fint även här. Fast då ska man ju ha tur...
Jade har faktiskt ganska korta ben med en ganska lång överkropp, men börjar bli lite mer proportionell (tror det heter så). Vilket underlättar när det kommer till kläder...