söndag 21 juni 2009

Molnkjol


Värmen vägrar att infinna sig, även om vi hade en riktigt bra midsommarafton med sol nästan hela tiden, men jag har hört att den är på väg. Då passar det ju bra med en kjol. T älskar kjolar. Fick hon bestämma skulle hon ha kjol hela tiden. Enda problemet med det är att hon avskyr strumpbyxor och då är det ju tights som gäller om det inte är jättevarmt. (Det behövs det sys fler av m.a.o.) Det blev jättehärligt med det turkosa molntyget och den röda kanten. Från början var det en mudd i midjan också men det såg inte så bra ut som jag ville så jag tog bort den och satte dit en vanlig resår istället. Det är väldigt mycket vidd i kjolen så det blev ganska tjockt men det gör inget, tyget är så mjukt!

Nästa steg blir nog att sy ett antal olika tröjor. T behöver kortärmade tröjor och jag har lovat E en turkos moln t-shirt.

Material: Turkost molntyg från Jnydesign. Röd mudd från SoS.
Mönster: Eget i stl. 86.
Roligast: Kul att sy något som uppskattas direkt! T ville ta på sig den genast när hon såg den...över de andra kläderna....

Det är ett evigt dammsugande här annars. Jag har inget bra tillklippningsbord utan det är vardagsrumsgolvet som får tjänstgöra, och eftersom jag inte vill ha smutsiga tyger och barnen drar in en hel del sand, gräs osv osv så är det dammsugning som gäller...

P.S. Ja, självklart hoppas jag ni hade en bra midsommar alla ni ute i cyberspace!

6 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vilken söt kjol! Fint tyg.... Jodå, halsen är på bättringsvägen nu tror jag. Nu kan jag till och med äta barnmat på burk. Jag äter desserterna och Max grönsakerna. Rättvist värre!!

Äppel Päppel sa...

Jättesöt kjol! De är härliga de där molnen!

od Andulky sa...

Jättefin!

prickig design sa...

Så fin!!

Doris_Assar sa...

Härlig!!!

Unknown sa...

underbar söt kjol!!
fresh färgkomb:)
*erika