fredag 3 juli 2009

Sverige-kanin set?


Det verkar inte vara så många som har köpt just denna färgkombination av kanintyget, och jag var själv lite förvånad över att jag valde denna. Av någon anledning så slår inte färgkombon gult och blått i Sverige när det gäller kläder och inredning har jag hört. Men jag tycker att det blev jättefint! Min första tanke var att sy tröjor till 6 juni men det hanns inte med så då fick det ligga på hyllan ett tag...och då bidde det en kjol också till min kjolälskande dam härhemma...
Egentligen så matchar inte klarblå mudd exakt, men det gör inget faktiskt, det tar upp en nyans som inte finns, men ändå är där, om ni förstår vad jag menar??

Material: Gult kanintyg med blå kaniner från Jny. Klarblå mudd.

Mönster: t-shirt i stl 92 från Ottobre. Kjol stl 86, eget mönster.

Roligast: Att sy i det gul/blå kanintyget och att det blev så härligt.



Här har precis värmen brutits av ett förmiddagsåskväder, men nu klarnar det upp igen. Fast jag har hört att det ska komma fler skurar och åska...vi får väl se. E var måttligt förtjust i åskan och satt med händerna för öronen, lite tårar också, tätt tryckt mot mig när det var som värst...Man minns ju hur det var när man var liten, åska var spännande men också läskigt: skräckblandad förtjusning...
Det fanns en fördel med åskan också, det blev städat i barnens rum...och tro mig, det behövdes...
En annan fördel med att det inte ska vara lika varmt en period nu är väl att man kanske orkar ta tag i lite saker...man blir så seg i värmen och vill bara sitta och jäsa...

6 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättesnyggt!!

Katarina sa...

Jag tycker det var jättefint! Har själv inte köpt färgkombon med kaniner men färgade själv knallblå ugglor till gul bakgrund och tycker det är superläckert!!

Äppel Päppel sa...

Så fint, så fint!

Anna, Tvillingtand sa...

Tack för din snälla kommentar om mina brödkorgar! Brödkorgar är verkligen praktiskt, man kan ha dem till så mycket =)
Väldigt fint set du fått till i härliga sverigefärger, det kanske slår stort hos tyskar om inte annat? ;)

LillaBarn sa...

Jag tyckte det var super, skulle gå som smör i solsken här hos alla utlandssvenskar! Man skulle nog beställa lite av det tyget med!!

LillaBarn sa...

Synd att ni inte bor lite närmare, för då kunde kungen i manteln och Buzz Lightyear rädda världen tillsammans... Och förhoppningsvis ramla av soffor under arbetstid, så man slipper betala jourhavande läkares semester till Karibien...