torsdag 9 juli 2009

Soliga byxor


Passar bra att byxorna "lyser" när solen inte gör det. När det var varmt häromveckan så sydde jag dessa "candybyxor". De är väldigt stora i storleken så jag valde en storlek på själva "byxan" och en annan för benlängden. Jag sydde ett par förra sommaren (som T fortfarande kan ha!) och de var väldigt praktiska så jag ville sy några till den här sommaren. Nu är ju vädret allt annat än somrigt just nu, men kanske var det därför jag ville blogga om dessa för de känns lite "soliga" och lyser som sagt!

Material: Busilis orange med gula prickar från Neanobelle och gult poplintyg med vita prickar från Sundbybergs Textilcentrum.

Mönster:
Candybyxa från Ottobre. Stl 86, men stl 80 i benen (och de är ändå stora!)

Roligast:
T gillar de här byxorna och det är inga byxor hon försvinner i mängden i...


I tisdags tillbringade vi eftermiddagen på Tekniska muséet, p.g.a. dåligt väder. T sprang runt och beundrade gamla maskiner och sitt esse fick de allihopa inne på Teknorama, både den vanliga och sport-delen. T åkte rutschkana hela tiden (=bra, för då kunde man sitta still en stund), E och R vet jag knappt var de var...och samtidigt var det varmt och kvavt därinne. Under loppet av en timme fick vi springa på toaletten med dem 5ggr...och övriga tiden var de överallt! Då och då fick vi syn på en av dem, men då var den andra "borta". T hade vi hos oss hela tiden (hon är lite för liten för att få röja själv...även om hon gärna vill). Eller hade hos oss.....hon sprang runt och vi efter... Då och då tittade vi ut och såg att det var becksvart ute..och lagom till att muséet stängde och vi skulle åka hem så vräkte regnet ned! Det blev till att hämta bil och springa ut för att inte bli genomblöta på en gång! Åskan mullrade....
Men, det var en roligt eftermiddag och faktiskt inte för mycket folk och precis vad våra älskade "illbattingar" behövde: få springa av sig lite! Kan rekommendera ett besök.

Så mycket sytt har det annars inte blivit. När vi fått barnen i säng så har jag varit helt slut. Men ikväll tänkte jag försöka avsluta en del tillklippta projekt som snart kanske får kallas ufo:n...? Med tanke på att regnet vräker ned så är det dock lite svårt att sy somriga plagg..känns galet liksom!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Riktigt härliga byxor i fantastiska tyger.
Kan man bli annat än glad när man ser dom!?

Äppel Päppel sa...

Härliga glada prickar! Me like! :)

Anna, Tvillingtand sa...

Vilka superhärliga byxor! Man blir verkligen glad av dem som minelo skrev =D

LinSar sa...

Fina byxor du fixat ihop

Marie Frost sa...

Superhäftiga byxor!