måndag 6 juli 2009

Moln inne, moln ute...


..Och då menar jag faktiskt inte att dottern springer omkring i den här tröjan ute. Tänk, nu har maken semester också och vad händer? Jo, värmen försvinner som om den vore isglass en varm dag! Molnen breder ut sig och man ser betydligt mer moln än blå himmel.Den här syddes faktiskt för ett tag sedan men jag helt enkelt inte hunnit blogga om den. Funderande länge på vad jag skulle ha för muddfärg, det var så många som jag ville ha så det får väl blir fler saker i det rosa molntyget, men jag valde till slut brunt.
Lustigt det här med rosa egentligen. T får ibland välja bland saker, tyger osv och hon har på sista tiden börjat välja mycket rosa...förutom den turkos/orange/blommiga kjolen då, den vill hon ha oavsett vad hon har på sig för övrigt. Det är en bestämd dam härhemma också, som försöker köra med storebrorsorna (hon lyckas inte helt...).

Material: Jny´s rosa molntyg förstås. Brund muddväv.

Mönster: Ottobre stl. 92. Funderar dock på att förlänga det lite och öka halsringningen något.

Roligast: När man syr i molntyget så poppar det hela tiden upp massa idéer som man vill prova..frågan är väl vem som ska ha alla dessa plagg (om man nu skulle förverkliga alla idéer..)? Ett barn kan ju inte använda hur många plagg som helst...


Får väl avsluta med: Moln ute, moln inne, men sol i sinne! Eller?

8 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Brunt och rosa passar himla bra ihop =)

Helena sa...

Jättefin! Snyggt med rosa och brunt. Vi får väl hoppas att solen kommer tillbaks, jag har ju också precis gått på semester och skulle vilja se lite sol på ledigheten.

LillaBarn sa...

Superfin! Och de kan ha hur många kläder som helst. Det har Jade (fast inte hemsydda då förståss). Löjligt mycket kläder, men jag ska flogga av det mesta på eBay så jag kan köpa lite mer tyger..... Max har lagom mycket kläder, men eftersom han kryper sönder det mesta så får det vara tills han börjar gå...

Äppel Päppel sa...

Så himla fin! Jag lyckades faktiskt pricka in en veckas jobb mitt i föräldraledigheten just nu när alla molnen skymmer solen och det är verkligen kors i taket för jag brukar alltid jobba när det är fint väder och tvärtom! Men så klart önskar jag sol och fint väder för alla som är lediga! :)

Anna, Tvillingtand sa...

Ahaa du är "storstadsbo" =) Du kanske kan satsa på att vara med på någon julmarknad i närheten? Det ska jag vara till hösten/julen och det tror jag är ganska bra! De allra flesta brukar tycka om att gå på julmarknader, och det är extra kul om man hittar nåt som man inte bara har kring jul när man är där som besökare.

LillaBarn sa...

Tsss, sy en vadderad mössa... Han behöver en rugbyhjälm minst killen. Full rugbyutrustning vore nog ingen dum idé faktiskt.
Det finns inte velour här överhuvudtaget. Inte i en enda färg, enda velouren som finns är 100procentig slinkig polyester velour, och det går ju inte att sy i... Ska man hitta nån velour över huvudtaget, så får man leta och hoppas på jättetur på loppis. Eller eBay. Har ju beställt lite tyger från JNY, så nu blir det nog inget mer på ett tag. Eller jo det blir det ju, ska skicka över lite mer pengar så jag kan köpa av Johannas tyg...

Sandra sa...

Vad mycket fint du har sytt och lagt ut här på din blogg!

Lägger till dig i min lista så att jag har koll på dig =)

/Sandra

od Andulky sa...

Superfin!
Trist att ni fått dåligt väder, hoppas det vänder snart!!