fredag 24 juli 2009

Tröja i regntider..

Sommar, sommar, sommar! Eller? Efter en vecka på landet där det var fint och regnigt och blåsigt och ja, allt en svensk sommar innebär. Barnen har badat och haft det skoj, vi har varit en dag på Kolmården (T gillade delfinshowen) och jag har läst pocketböcker och plockat blåbär och en massa kantareller. Mums!


Innan vi for skyndade jag mig att färdigställa bl.a. den här tröjan till T. Jag trodde innan att hon hade ganska gott om t-shirts, men det visade sig att det var en bristvara. Förra året hade hon en likadan, fast enbart sydd i den mönstrade trikån. Jag gillade den och trodde jag kunde knåpa ihop en till, men tyget räckte inte riktigt, så då fick det bli limegröna ärmar.
T är lite rolig just nu: när hon ser att jag sytt så säger hon "E min?" eller " E min!!" och kramar plagget. När man sedan tar fram det för att ta på det så vill hon inte ha det...! Hon vill välja själv så det gäller att lägga fram bra valalternativ...

Material: Hilcos trikå "Vivi Ête" från förra sommaren och limegrön hilco interlock. Cerise muddväv.

Mönster: Puffis topp från ottobre (sommar eller vårnumret-08) i stl 92.

Roligast: Den blev mysig!

Det finns en trist sak också: Jag gillar verkligen Vivi Ete-trikån och den finns inte mer: och det är bara remsor och pyttebitar kvar av min bit nu. Har dock inte hjärta att slänga det, kanske kan man göra någon liten applikation eller minificka av det...

7 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Utrolig flott stoff!Og skikkelig fint med limefargede armer!

Helena sa...

Ja, jag tycker det tyget är så fint jag med. Har också bara småbitar kvar.

od Andulky sa...

Jättefin! Gillar verkligen färgkombinationen med lime till!!

Anna, Tvillingtand sa...

ÅÅÅÅ vilken härlig tröja! Tyget är superfint så jag förstår känslan nu när det är slut! Lime passade väldigt bra till också =)

LillaBarn sa...

Den blev ju jättefin, och lime passade toppenbra till ärmarna. Snyggare så tycker jag, än vad det skulle varit med alltihop i samma tyg. Men vilket fint tyg... Hoppas det5 slutar regna snart, vet alldeles för väl hur kul det är med småbarn och regn...

Äppel Päppel sa...

Helt underbar!

LillaBarn sa...

Packa upp är bland det tråkigaste som finns... Det tar såna evigheter, och sånt finns ju inte när man har små barn runt benen som hellre vill göra nåt annat!! Åkte till doktorn på morgonen med båda barnen. Max hade nåt virus och Jade sin astma igen (som hon alltid får när hon blir förkyld...). Och nu är jag sjuk med. Skoj!