torsdag 26 juni 2008

Lovade bilder på kanintyget...




Nu har jag tagit en bild på kanintyget, från Åhléns, som jag lovade. Dessutom passade jag på att ta en bild på en del andra tyger som låg på samma plats. Det är en hel del trikå/jersey och det jättefina uggletyget, nytryck, med ursprung på 70-talet, i tre olika färger. Jag har faktiskt inte sytt i det ännu men det ligger på tur.
En bild ligger på fel ledd, men i sammanhanget kanske det inte gör något? Detta är dessutom bara en bråkdel av de tyger jag har, men min ambition är ju inte att lägga upp bilder på alla mina tyger, utan på färdiga plagg!

Tyger:
Kanintyg (ej trikå) från Åhléns
Randig trikå, från Nea Nobelle. Sk. Campan.
Enfärgad (lime) interlocktrikå och easy cotton (ett tunt sommartyg perfekt till t.ex. byxor) från Nea Nobelle.
Tingelingtyg från Tradera.
Uggletyg, trikå, i tre olika färger(rött, brunt och marinblått tryck) , från Jofotex.
Blommig viskosjersey från Sundbybergs Textilcentrum.

Inga kommentarer: