torsdag 26 juni 2008

Strandshorts och candy-byxor



Igår hann jag faktiskt sy både shorts och byxor trots att jag började sent. Tänk vad härligt det är att sy i vissa tyger när man känner kvalitén. Då är det värt de extra kronorna tyget kostade i inköp...Kunde dock inte riktigt bestämma mig för vad för muddkant jag ville ha på strandshortsen..det var fint med så mycket! Men till sist blev det starkturkost och jag tycker faktiskt att det blev bra. Har blivit inspirerad av en del andra bloggar (alla??) som har bäst-sämst så jag tänkte testa det jag med!

Mönster: Båda är från Ottobre.

Bäst: Att lilltjejen passade så himla bra i shortsen och att det gick så lekande lätt att sy båda.

Sämst:
Att jag inte hade matchande rosa tråd till vare sig byxor eller shorts så det blev en kompromiss...tråden jag hade duger men det är inte rätt nyans!

Inga kommentarer: