söndag 22 juni 2008

Tillklippning

Nu är det många saker, återigen !, som har hunnits med. Men de återkommer jag till när jag lägger upp bilderna!Jag kan dock smyga ned att min egen klänning till sist blev bra(efter en del diskussioner kring blixtlåset...jag förstår inte varför blixtlås och jag inte riktigt kommer överens...förutom när jag sätter dem i jackor) användes när vi firade 5-års bröllopsdag...

Just ikväll ska jag klippa till ett par piratbyxor till E, i nya tyget med "Bilar". Sedan har jag en hel hög med tillklippta sommarbyxor som ligger och stirrar stint på mig. De tänkte jag också skulle få bli kvällens projekt...

En sak till ska jag försöka hinna med: klippa till en kalaspresent: en knytklänning i rosa disneyprincess-tyg....inbjudan vi fick kunde inte vara mer rosa och glittrig och prinsessig..så jag tror att denna klänning ska gå hem. Tjejen ifråga fyller 6 år så hon är väl i värsta rosa perioden (?). Är bara lite osäker på hur stor jag ska göra den. Men hellre lite för stor än för liten!

Inga kommentarer: