fredag 4 juli 2008

Ofrivillig skapande-paus

Eftersom maken behagade åka till Japan så har jag varit själv, dock med hjälp av min syster, så det har inte blivit av att vare sig sy så mycket eller klippa till. Nu kliar det dock i fingrarna och jag har en del idéer som vill ut! Just ikväll är jag alldeles för trött för att sätta mig och sy men imorgon tänkte jag sätta mig och göra den efterlängtade muminklänningen, nr 2 till T. Fast nu tänkte jag ta det gröna mumintyget. Det får bli en förklädesklänning för det är så himla praktiskt.
Även knytklänningar har jag fastnat för, eller oknutna om de är i jersey/trikå...T. verkar också gilla dessa, hon väljer dem alltid framför något annat om hon får chansen..

Det enda som blivit sytt under veckan är faktiskt min pappas födelsdagspresent, något försenad p.g.a. div orsaker. Men nu är den gjord: ett förkläde i akrylatbelagd väv, tyget "spoon" från Åhléns, med reglerbart band runt nacken och tryckknapp fram att knäppa fast handdukar på. Han fick en handduk med också som matchade, men den köpte jag färdigsydd. Den satte jag bara i tryckknapp i (nittryckknapp) Jag hann dock inte ta någon bild så jag kan inte visa upp den. Har en bit av tyget kvar dock så kanske det kan bli fler..

Inga kommentarer: