torsdag 26 juni 2008

Fler alster!










Eftersom jag oftast hinner med att sy fler plagg än jag hinner uppdatera bloggen så får det bli en samling igen! Problemet ligger nog i att jag så himla gärna vill kasta mig ned i sygrottan och sy sy sy på mina olika projekt..så då hinner jag färdigt med en hel del plagg innan jag hinner med att både ta kort och lägga ut dem här men jag ska försöka bättra mig!

Sydde två skjortor till killarna. En med spidermantyg och en med tyg med motiv från "Bilar". Tillhörande piratbyxa fick det också bli. Det var killarnas egna val av tyg. De blev nöjda båda två. Till T. har jag hunnit med en muminklänning och en midsommarklänning. Midsommarklänningen var inte riktigt planerad -men när jag såg tyget så var det ett måste att få till en klänning av det- fort! Sedan har R. fått en del piratbyxor klara- de har legat tillklippta ett tag och jag kände att jag ville bli av med det dåliga samvetet...

Piratbyxorna:
Mönster: Meedom och lite egna modifieringar...1 par i stl 6år form 2 och två par i 120, och ett par i form 1 stl 4 år.
Bäst: Att de äntligen blev klara och att R och E. blev nöjda.
Sämst: Att det är så tråååkigt att sy knapphål-måste komma på något annat sätt att fixa dragsko-men jag tror inte att det finns...!

Skjortorna:
Mönster: Meedoms Form 2 med krage i stl 6 och 4 år.
Bäst: Att de blev så fina och att de var förvånansvärt lättsydda-men så gjorde jag heller inga fickor.
Sämst: Att jag inte riktigt fick till den ena skjortans knäppning som jag ville. Det syns lite vid kragen men kanske är det bara jag som ser det!

Klänningar:
Mönster: Meedom båda två med lite ändringar. Stl. 74 i midsommarklänningen och 80 i muminklänningen.
Bäst: Att midsommarklänningen blev så bra. Är jättenöjd med hur jag löste knäppningen på axeln: jag gömde tryckknapparna i fodret så de inte skulle synas.
Att T. älskar muminklänningen
Sämst: Att muminklänningen blev alldeles för lång. T älskar den så jag måste göra en till....för den här fastnar hon i när hon leker och det går ju inte an!

Puh! Hoppas att allt kom med nu!

Inga kommentarer: