torsdag 12 juni 2008

Sommarfest på dagis

Sitter just nu och passar ugnen. Det ska bli sommarfest på dagis och fikakorg måste medtagas. Så nu är jag bullmamma, kakor står i ugnen. Fast några bullar blev det inte: bullmamman hade glömt att mjölken var slut..!

Har ändrat färger i bloggen igen. Är inte hundra nöjd ännu, men vi får se hur jag tycker det här känns.

Igår kväll orkade jag inte sy någonting: illa för nu blir det lite stressigare med min klänning. Men jag tror att jag får ihop den på en kväll, förutom blixtlåset då. Upptäckte nämligen att jag inte har något lämpligt...får se om jag kan övertala min käre man att åka förbi tygaffären en kväll....:-)

Måste erkänna att jag annars är mest sugen på att klippa till klänningen i mumintyget som jag köpte. Tror det ska få bli en enkel förklädesklänning men lite längre, så den räcker längre. Jag vill inte ha för mycket rynk för då ser man ju inte de fina mumintrollen.... Har också funderingar på om jag ska göra en liten hätta till, men det får vi se. T behöver egentligen inte vare sig klänning eller hätta men vad gör man när man bara måste?

Har några andra fina tyger som jag dock sparar till i höst. Ska bli lite mysiga byxor och tröjor/tunikor. Lustigt förresten att jag inte har kommit mig för med att sy något i den numera, tror jag, riksbekanta uggletyget. Tygerna ligger tvättade och klara men jag kan liksom inte riktigt komma mig för vad jag vill sy. Det lutar åt en kortärmad tunika till T, men ja...hm

Nä, nu måste sy-mamman ta en paus och åter bli bullmamma. En kardemummakaka till behövs. Sedan får det lov att räcka!

Inga kommentarer: