tisdag 10 mars 2009

Spiderman skjorta!


Den här har faktiskt varit klar i några dagar. Men jag har inte bloggat om den då jag fått något mindre roligt virus och inte är så pigg...
Fick som sagt en beställning på en spidermanskjorta. Den ska också bli en födelsedagspresent har jag fått veta. Kul! Första gången jag sydde den här skjortan så sydde jag inte dit någon ficka, men det kändes lite tomt, så denna gång fick det bli en ficka. Någon tycker kanske att det är knasigt med kort ärm- men användningsområdet blir så mycket större med kort ärm, tycker jag. På vinterhalvåret är det bara att ha valfri tröja under och på sommaren kan man ha den som den är!

Lustigt förresten att det är så omöjligt att hitta spidermantyg i trikå? Finns ingenstans! Skulle jag hitta det så är det bara att inhandla: med två spiderman älskande killar och en lilltjejja som benämner spindelmannen med coola "mannen" så tror jag att alla tre skulle älska plagg i ett dylikt tyg. Men som sagt, finns inte någonstans i Svea rike...? (Eller globalt heller för den delen- har inte hittat någonstans!)

Material:bomullsväv med tryckt spiderman. Knappar från SoS. Namnband.
Mönster:Meedoms form 2 stl. 5 år, dock förlängt.
Roligast: Äldste sonen sa genast: Men Mamma! Du skulle ju sy en sådan till mig! (Han har växt ur sin och jag har lovat honom en ny...)

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

Vad cool den var! Blir säkert en populär present! Krya på dig!