fredag 27 februari 2009

Till en älskare av rosa och prinsessor

Jag fick en beställning på bl.a. en knytklänning. Beställaren hade sett min rosa disneyprincessklänning jag sydde i somras som en kalaspresent till en sexåring, och ville ha en till sin dotter som älskar rosa! Och prinsessor om jag förstått rätt. Så vad kan bli mer rätt?
Som tur var köpte jag mycket av det här tyget, tänkte att även T kommer väl in in den rosa åldern...( Observanta som ni är ser ni nog att klänningen är ostruken- men jag ville hinna ta ett kort innan den ska till sin rätta ägare- och ja, den ska strykas innan!)

Jag gillar den här klänningsmodellen. Den fungerar på vinterhalvåret med tröja under och på sommaren som solklänning om det är riktigt varmt, eller med kortärmade tröja också förstås.

Material: Rosa disney-prinsesstyg från minns inte var? Egentillverkad snedslå av samma tyg. Namnband.
Mönster: Meedoms med lite förändringar. Stl. 5 år.
Roligast: Kul att en av mina klänningar blir en födelsedagspresent!

3 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Så fin! Riktigt prinsessig!

Äppel Päppel sa...

Förresten, vad synd att du inte kan gå på mässan i Göteborg! Var bor du?

Sal Wilder sa...

Vilken trevlig syblogg du har - och så mycket fint du har sett. Hit kommer jag igen.