lördag 14 mars 2009

En egen kjol


Jag har länge varit sugen på att rita ett eget mönster för en velourkjol. Så förra helgen blev det lite tid över för att rita. Jag hann också klippa ut delarna, men sedan blev jag sjuk så den har legat tillklippt i en vecka. Nu är den klar! Eftersom T numera antingen säger "ja" till alla färger eller "nej" till alla färger man visar så bestämde jag helt enkelt!

Den var enkel att sy- men en del förbättringar/ändringar har jag kommit på som jag vill göra nästa gång jag syr den. Men för att vara den första prototypen så är jag helt nöjd (och även T som först tvärvägrade att ta på sig den, vilket jag sedan insåg berodde på att hon ville ta på sig den själv- kan själv!- men sedan när den var på inte ville ta av den...).

Material: turkos velour från Mjuka tyger, tror jag. Brun velour till hjärtat. Hitex och rivvlies till applikationen, namnband, turkos muddväv från SoS, resår.
Mönster: Eget i stl 86.
Roligast: Alltid kul att prova ett eget mönster! Blev dessutom sugen på att sy en tröja till som redan är klar, men den tänkte jag blogga om lite senare.

Brukar ju inte ha en "sämst", men i detta fallet gör jag ett undantag: tänk er att ha varit sjuk i 4 dagar med något underligt virus- och så blir man dessutom förkyld på 5:e dagen! Jättekul... Det är verkligen "sämst" även om det inte hör till syendet av plagget...

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

Vad fin den var! Trist att va sjuk!