söndag 29 mars 2009

Rosa ensemble med Barbaskön


Förra helgen sydde jag en kjol som kalaspresent, som jag inte hann ta kort av, men eftersom T ville ha en likadan så löste det sig ju i alla fall. Det blev faktiskt väldigt bra med en prickig kjol.
Men det är ju alltid kul med en tröja som passar till...och T älskar Barbapapa så då fick Barbaskön hoppa in och försköna tröjan...


Det rosa tyget till tröjan fanns i mina gömmor och var faktiskt lite konstigt att sy i. Inte alls så stretchigt som jag egentligen ville ha. Lite "stum" trikå. Mönstret är från Ottobre men jag har ändrat lite. Rullsöm i nederkant och vanlig muddväv som på en t-shirt i halsringningen.
Om nu T gillar tröjan så ska jag prova att sy den med rullå nästa gång. Modellen är ovanligt "flickig" mot vad jag har sytt tidigare: puffärm, resår vid ärmslut...

Material: stumt rosa trikåtyg till tröjan från mina gömmor, påstrykbar Barbaskön, resår, namnband, muddväv. Rosa finecordmanchester med svarta prickar från SoS till kjolen. Resår, namnband.
Mönster: Båda från Ottobre. Tröjan med lite ändringar.Tröjan i stl. 86 och kjolen i stl 92.
Roligast: Att det blev så fint ihop, och kjolmodellen har verkligen blivit en favorit.

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

Så sött! Verkligen flickigt och fint! Blir inspirerad!!! Här ska sys!!! :)