söndag 15 februari 2009

Telepatisk förmåga sybloggare emellan?

Ibland undrar jag om det finns någon sorts mental kontakt sybloggare/syende personer emellan? Sedan jag sydde några knytklänningar i somras har jag funderat på att göra en egen variant i velour. Vad händer? Jo, jag surfar in till Thea och ser att hon precis gjort en retrobrallsinspirerad klänning-som ser väldigt lik ut den jag tänkt göra! Nu är ju knytklänningar ingalunda någon ny uppfinning- men komiskt är det!

Jag var inne på Äppelpäppel och såg hennes fina mudd/pösbyxor och bestämde mig för att cerise skulle vara snygg till det limegröna jag redan klippt ut och så ska jag villigt erkänna att jag "helknyckt" blomfärgerna. Det var så fint...

Är nöjd med både applikation och klänning och byxor. Nu ska bara T prova så jag får se vad för ändringar som ev. behövs göras på klänningsmönstret. Och så funderar jag på vad för tröja jag kan sy till- är lite fundersam ang. färgvalen..

Material: velour från Sundbybergs Textilcentrum. Hitex och rivvlies till applikationen.
Mönster: Klänningen: eget. Byxorna: modifierade från Ottobre. Stl. 86 båda två.
Roligast: Att prova något nytt! Inte bara mönstret utan även hitex. Har bara användt vliesofix förut.

2 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Jisses vad snyggt! Helt underbart! Blev genast sugen på att testa en sån där klänning!

Äppel Päppel sa...

Hej igen!

Jag är f-ledig med en 1-åring så jag är för det mesta hemma på dagarna och då hinner jag med att sy en del! Hon är så go den lilla och sysselsätter sig jättebra själv med allt möjligt. Och vill gärna vara med och "hjälpa till" när jag ska klippa tyg och så...typ sätter sig mitt på tyget när man precis har lagt ut det slätt och fint! :) Sitter på kvällarna också en del, lite sent ibland...Men, det är ju såååå kul!