onsdag 25 februari 2009

Beställningar: två klänningar klara!



Har sytt för högtryck nu. Det är ju bäst att passa på medan man är ledig och har lite tid.
Fick två beställningar på bl.a några klänningar så jag tänkte passa på att blogga om två av dem i det här inlägget.

Det är alltid kul när någon annan vill att man ska sy åt deras barn. Samtidigt så vill man att det ska bli perfekt. Beställaren ville ha en pippiklänning, en av 70-talsklänningarna jag sytt tidigare, och en hängselklänning, som jag tänkte blogga om lite senare. Det gick som på räls. T.o.m coverpron samarbetade! Det är så härligt när allt bara flyter på.

I början när jag bloggade så tänkte jag att det inte spelar så stor roll om någon kommenterar ens inlägg, men nu när det faktiskt har börjat komma lite kommentarer så inser jag att det är hur kul som helst!! Det betyder att det finns de där ute som tittar på det jag gjort och läser vad jag skrivit! Plötsligt är man inte ensam i cyberspace! Så tack ni som läser och skriver kommentarer: jag tycker att det är jättekul!

Pippiklänning:
Material: Pippi-tyg som jag faktiskt inte minns var jag hittade Åhléns kanske?, snedslå, tryckknappar och namnband.
Mönster: Meedoms form 1.5. Stl 86 för att få det till en 86/92. Meedoms storlekar är ju inte som våra som bekant.
Roligast: Det blev så fint med röda kantband, och det är så kul att sy åt andra!

70-tals klänning:
Material: hilco sweatshirttyg Mina från Neanobelle. Muddväv från SoS. Namnband.
Mönster: Sy till barnen: blusgrund, med lite modifieringar. Valde stl 92 för att kunna ordna det till en 86/92.
Roligast: Tyget är så härligt mjukt och mysigt att sy i! Att jag gillar klänningsmodellen har jag sagt förrut...

Hoppas nu bara att beställaren blir nöjd!