fredag 3 april 2009

Ufo no more!


Ett ufo har slutat att existera! Den här retrobyxan har legat nästan färdig lääänge! Men nu när coverpron och jag blivit mer av kompisar så tog jag tag i det. Dessutom blev jag lite inspirerad av flera andra duktiga bloggare som tagit tag i sina ufo:n. Nu är det bara några plagg kvar i den högen...


En anledning till att de blev liggande halvfärdiga var att jag misstänkte att de blev för långa i benen för T, som ju har väldigt korta ben. Var inspirationen kommer ifrån är ju som tidigare sagt ingen hemlighet (Kokalal). T har nu fyra par retrobyxor, alla med olika ursprungsmönster! Nu har jag inte provat dessa på men den modell som sitter allra bäst är bilbyxan. Det är också T´s favorit. (Misstänker dock att det beror på bilen och inte på plagget!)

Material: röd och ceriserandig velour från Mjuka Tyger. Muddväv och namnband.
Mönster: Oj oj oj! Minns knappt. Ett ihopknåpat från flera olika källor, så det är väl nästan mitt eget vid det här laget. Fast bilretrobyxan är en ytterligare modifiering av det mönstret.
Roligast: Att de äntligen blev klara! Trots att solen sken utanför!

4 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vad mycket fint du syr!!! Hur fick du dit kragen på spiderman skjortan? Jag håller på med en klänning med skjortkrage just nu. Måste man sy kragens innersida för hand??? Boken jag använder är från 73 och har ingen beskrivning på hur den ska sys fast. Den har kragband eller vad det nu heter på svenska (delen som gör att kragen står upp en bit)som måste sys fast på insidan. Liggeri en hög i garderoben, och snart kör jag saxen igenom den...
Vad skönt med soligt väder, nu börjar hösten krypå fram här...

Reena sa...

Oj oj...jag har en massa Ufon....måste ta tag i dessa.

Äppel Päppel sa...

Himla snygga de där! Riktigt coola!

LillaBarn sa...

Åh vad snällt, kan du det??? Jag tar fram kragen lite då och då och vrider och vänder på den, sen åker den tillbaks in i garderoben. Frustration på hög nivå... Min email är emilie.pettersson@exemail.com.au
Tyvärr kan jag nog inte ge så mycket hjälp i gengäld i syväg(inte än på några år iallafall...) men om det är något du skulle vilja ha ifrån Australien så skulle jag ju kunna fixa det kanske!! Tänk om man hade lyssnat lite i syslöjden,istället för att vara upptagen med att slå världsrekord i hur många nålar man kunde sätta fast i tummen..