måndag 6 april 2009

Inget ufo: men ett dåligt samvete...


Det här tyget har legat länge och pockat på uppmärksamhet. Det köptes för att äldsta grabben älskar döskallar (något han nog inte är ensam om..) och skulle bli en långärmad tröja. Men tiden går fortare än man önskar ibland och den hamnade långt ned i prioriteringslistan...


Men igår var det dags för kalas och jag hade redan klippt till den, med kort ärm nu då eftersom vår och sommar närmar sig, så jag snabbsydde ihop den till en "Mamma- är den klar snart? Hinner du så jag kan ha den på kalaset? Kan du inte sy en mjukisskjorta i samma tyg också till i sommar?-kille". Jag hann precis få den klar till vi var tvungna att kasta oss i bilen. Nöjd son är väl i alla fall bästa betyget?

Tyget var lite knasigt att sy i- eller vad det att jag var stressad- jag lyckades dessutom glömma en liten detalj när jag trädde coverpron så sömmarna är inte helt korrekta där men jag fixar de senare om det behövs. Idag sitter nämligen tröjan fortfarande på och jag får nog inte låna den...

Material: armygrön stretchjersey från SoS, svart muddväv, namnband.
Mönster: Meedoms t-shirt mönster, form 1, stl. 7 år (tror jag..) Lite förlängd.
Roligast: Att det äntligen blev av att sy ihop tröjan och att R blev nöjd.

Inga kommentarer: