måndag 13 april 2009

Rosa kaniner

Kaniner passar väl till påsk? Tunikan klippte jag till innan påskhelgen, men sen fick E vattkoppor och min sytid decimerades...Men på påskhelgens sista dag blev den i alla fall klar! Det var nära att klänningen/tunikan blev ett nytt ufo för det blev hela tiden en massa knas med den. Men skam den som ger sig och till sist så var den godkänd! Jny´s kanintyg är så fint och jag gillar verkligen de här fuschiarosa kaninerna. T har en gosekanin som är med överallt så därför passar ju denna klänning lite extra bra.

Jag valde att sy tunikan i stl. 92 och det blev ganska stort, särskilt halsringning och bredd, så syr jag den igen så tar jag nog och ändrar mönstret lite.

Till tunikan/klänningen skulle ett par manchesterbyxor sitta fint! Sagt och gjort! T behöver verkligen lite byxor att ha nu när våren är här och överdragsbyxor åker av! Provade ett mönster från Ottobre med lite rynk över knäna. Men byxorna ska nog ses på, för bilden gör dem inte rättvisa (Dessutom hann jag inte ta kort på dem innan T var ute och lekte i dem. Därav skrynklet...). Egentligen borde de heta pösbyxa för de är de pösigaste byxor jag sytt tror jag. Men T är fin i dem, dock ska jag nog korta av dem rejält upptill om jag syr modellen igen.

Material: Klänningen: Kanintyget från Jny Design, hilco muddväv, totally stable till fickan. Byxan: Manchestertyg från Sos, resår.
Mönster: Klänning/Tunika: Ottobre nr 4/07 . Stl. 92. Byxan: Ottobre nr1/07. Stl. 86
Roligast: Att inte tunikan blev ett nytt ufo!!(Fickan höll på att göra mig galen!)

Det blev inte lika mycket sytt i påsk som jag tänkt, men med det fina vädret och en tur till landet (och släpa tre symaskiner till landet för några dagar -nää, det är inte försvarbart) så är jag nöjd ändå.

Idag klippte jag också till en singoallaklänning jag varit sugen på att sy länge och i tvättmaskinen har det snurrat tyger som ska bli sommar/vår plagg. Hoppas nu att våren är här för att stanna och att Kung Bore håller tassarna borta!

5 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Åh så fint! Jättegullig tunika! Och byxorna med! Blir jättesugen på att sy nåt liknande!

Sal Wilder sa...

Fint! kan tänka mig att det är snyggt tillsammans. (Jag sydde också den modellen i stl 92, och jag håller med - den är vid).

od Andulky sa...

Så himla söt tunika! Byxorna blir nog jättesöta till!! Skulle gärna vilja veta vilket nr det var på Ottobretidningen..
Fina saker du syr! Hoppas det är ok att jag lagt till dig i min blogglista?
/Anna

Fia sa...

Anna: ska försöka hitta tidningen och se vad det var för nr. Och det är jättekul att du lagt till mig i din blogglista! :-)

Äppel Päppel sa...

Hej!

Jag har en liten utmaning till dig i min blogg! Hoppas du vill vara med! Inget tvång!