fredag 3 april 2009

Pytte-kläder!


Kollegans bebis var väldigt liten när han föddes. Så mitt förra babykit är väldigt stort. Jag tyckte att då syr jag några mindre! Jag valde att prova tre nya mönster. De röda velourbyxorna är modiferade från ett ottobremönster. De blå jag också sydde tyckte jag nämligen såg så väldigt stora ut. Så nu får hon två par byxor istället.

Av någon anledning har jag aldrig sytt en hjälmmössa förut, trots att jag tycker att de är så söta på. Nu är ju alla mina barn för stora för det så därför tyckte jag det var så kul att sy en pyttehjälmmössa till lilla C/K. Den här bodyn var också kul att prova att sy. Den gick lättare att sy än omlottbodyn men å andra sidan så är jag och cover pron mera kompisar nu än då, så det kanske beror på det!

Nu hoppas jag att Mamman tycker att det är ok med rött på en kille. Det förra setet hade jag kantat med lime mudd men jag tyckte det var roligt att prova en ny färg.


Material: uggletyget med de mörkblå ugglorna från Jofotex, röd muddväv, tryckknappar. Marin velour från Mjuka tyger, marin muddväv. Röd hilcovelour, från Neanobelle, röd muddväv, och namnband till alla plaggen.
Mönster: bodyn stl 50, hjälmmössa stl 39 och blå och röda velourbyxorna stl. 50. Alla tre mönstren från Ottobre. De röda byxorna har jag dock ändrat lite: sänkt midjan och inte haft någon sömsmån.
Roligast: Det är så kul att sy sådana här pytteplagg! Sedan är det också kul att coverpron och jag har hittat varandra (ta i trä...)


Hur länkar man förresten till egna inlägg i bloggen? Försökte men det ville sig inte! Får väl kolla med proffsen...;-)

4 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Så himla gulliga och pluttiga! Visst är det roligt att sy så smått!

Äppel Päppel sa...

Jag gör som vanligt när jag ska länka; alltså markerar ord som ska vara klickbara och klickar på länkverktyget. Sedan går klickar jag på överskriften i det inlägg jag vill länka till och kopierar länken i webbläsarfönstret och klistrar in den i rutan där man ska skriva in det man vill länka till. Eeehhh, inte helt enkelt att förklara utan att visa...hoppas du blev lite klokare av mitt virriga inlägg...

Bustråden sa...

jättesöta!

Madelene sa...

Kikar in :0)