onsdag 28 oktober 2009

Djungel och trubbel...


Jag sydde för glatta livet: njöt av att kunna ägna tid åt att bara sy. Vad händer? Jo, min overlock har ju varit lite sur på sistone, eller rättare sagt, kniven har varit lite slö, och nu vill den inte mer! Sy vill maskinen, men skära- icke sa nicke! Så typiskt- men det känner ni väl igen allihopa- när man har massor att göra- då minsann passar maskinen på att inte samarbeta längre! Ny kniv är beställd, men det kan ta 2 (!!!) veckor innan den kommer! Och inte är de billiga heller, huvva! Eftersom jag kommer att få syabstinens plus att jag har en del beställningar, plus att jag har en hel hög med tillklippta saker, så funderar jag på att lämna in kniven för slipning på ett ställe jag hittat. Det är värt en chansning iaf, för om det går fortare så...!

Nåja, innan kniven gjorde normal sömnad omöjlig så hann jag sy några plagg i alla fall. Tunikan på bilden är ett av dem. Den klipptes till samtidigt som tröjan i förra inlägget. Här gick allt på räls. Skönt tyg att sy i, skönt tyg att ha på sig (misstänker jag- har ju inget eget plagg i det...)..det kan liksom inte bli fel! T är nöjd, de enda missnöjda är väl bröderna som vill ha sina tröjor!

Material: Jnys djungeltyg, röd muddväv.

Mönster: Welinders nattlinne nu igen, förkortat. Stl 2 år.

Roligast: T´s "underbara" humör här hemma...bara det är hennes så är allt frid och fröjd..och skulle det inte vara det så hävdar man det. Och i detta fall är ju tunikan hennes- så allt är väl.


Nu väntar sängen- och drömmar om en fungerande rörlig kniv... (Men vänta- nu kom jag på det! Det är ju halloween-veckan...och kniven har väl tagit semester för att inte bli delaktig i något skräckfyllt...)

3 kommentarer:

LillaBarn sa...

Slipa kniven medans du väntar på den nya kniven... Om den är nyslipad borde den ju iallafall funka tills den nya kniven anländer. Tror nog att det blir Meedom, med tanke på storlekarna kanske... Fast storlekarna i båda böckerna funkar ju på Max ett bra tag så man kanske skulle köpa W om den är snäppet bättre??? Beslutsångest galore... Vilken fin djungeltunika. Ska också beställa av det tyget när det kommer mer. Tyckte inte det såg så roligt ut först när man bara såg en liten ruta av det på beställningsformuläret, men jisses vad fint det är som tyg! Och kläder!

Hello sa...

Jättefin!

Kom över ikväll, så kan du få låna min gamla overlock. Den är ännu inte levererad. Den har dock också en ganska slö kniv, men den skär i alla fall.

Fangoria sa...

Jobbigt att inte få sy! Tunikan blev iallafall fin!
Haha ja det är nog Freddy Krueger som lånat kniven denna vecka...=)