torsdag 22 oktober 2009

Långärmade elefanter


I somras sydde jag en kortärmad lila elefantklänning på beställning. T här hemma blev mäkta sur över att det inte var hon som skulle få den. Jag såg till att det blev en annan till henne och har istället sytt en långärmad åt henne att ha nu. Bilden är lite i minsta laget, men det går ju att klicka på den...
Det här är återigen Welinders mönster. Samma som jag har använt till nattlinnen också, men det fungerar utmärkt som klänning också. Lite irrriterad blev jag över mönsterpassningen nedtill men det fick vara. Sprätta är trist! T struttade nöjd till dagis med sin nya klänning och kom hem med en stor svart lerfläck mitt på...fastän hon haft "gummidräkt" på sig...som tur var så gick det bort i tvätten (och hon måste haft otroligt kul-min lilla tjejja ääälskar leriga vattenpölar. Jag funderar allvarligt på om vi föräldrar på dagis ska gå ihop och skaffa en högtryckstvätt som kan stå vid utgången, så kan man spola av sina älsklingar innan man beger sig hemåt :-) )

Material: Jofotex lila elefanttyg. Naturvit muddväv.

Mönster: Welinders mönster för nattlinne. Stl 86/92: 2år.

Roligast:
T gillar elefanterna. Men av någon konstigt anledning så har jag inte sytt så mycket i elefanttyget till henne. Men det ska det bli ändring på!


Så, åter till jobb nu, om jag inte ska behöva sitta hela natten...

4 kommentarer:

Hello sa...

Mmm, jättefin! Jag gillar verkligen de lila elefanterna! Tyvärr hann jag inte se den IRL, men högtryckstvätt kan jag vara med och sala till :)

Det har strulat en massa med blogspot den här veckan. Vet inte varför. Men nu verkar det funka.

LillaBarn sa...

Vad fin, inte konstigt hon blev lite putt när du sydde en liknande till någon annan. Jade tar alltid för givet att allt jag syr är till henne (vilket det ju för det mesta är), och allt ska ju helst provas på en gång (även om det sen ratas och hänger i garderoben tills det möglar...). Den boken (Welinder), finns inte nånstans längre. Jag har kontaktat förlaget tom för att se om de hade nån gammal avdankad bok liggandes nånstans, men icke sa Nicke. Om du vet nån som är sugen på att sälja sin, kan du tala om för denne att et finns en spekulant här.... Nu ska jag äta frukost!!

od Andulky sa...

Underbar! Älskar verkligen de där elefanterna, förstår att dottern ville ha en egen!

Äppel Päppel sa...

Jättefin! Bra idé det där med högtryckstvätten! Ska nog föreslå det på nästa föräldramöte! :)