fredag 30 maj 2008

Buää! Maskintrubbel!!!

Makterna måtte vara emot mig! Igår tillbringade jag 1 och en halv timme med att bråka med overlocken...som inte ville sy fina sömmar..jag som har högar med färdigklippta grejer som bara ligger och väntar på ihopsyning. Varav en skjorta som R. behöver på söndag!!

Jag testade allt, fick till slut till en hyfsad söm men har nu ringt min återförsäljare...och jag måste nog ta med mig maskinen och åka dit....kanske t.o.m. service och det tar ju tid!!! Hjälp! Det är nästan så att jag inte vill åka dit för jag behöver så innerligt sy!!! Men men...

Igår sydde jag iallafall efter mångt och mycket ihop T.´s feststass för söndagen. Svärmor firar födelsedag, och det ska ju bli varmt så nya kläder behövdes! Det ska sys i två knappar så är den färdig för fotografering. Men det måste till en solhätta till den som matchar och hur ska det gå till om maskinen hamnar på service...! Håll tummarna för att det är något skumt som hon i butiken kan fixa!!!

Hu, jag lider- utan maskin på en öde ö försmäktar jag...som Pippi Långstrump nästan sa....



Inga kommentarer: