onsdag 21 maj 2008

Regntunga skyar....

men mig gör det inget om regnet häller ned- på kvällarna vill säga....För då kan jag sy med gott samvete.

Idag kom mina tyger från NeaNobelle. Jättefina och de ligger redan i tvättmaskinen så jag kan börja klippa till och sy av dem så fort det bara går. Blev bl.a. Hilcos Vivi Eté med vit bakgrund- jättefin som ska bli tröja till T. Egentligen sökte jag den med rosa bakgrundsfärg men den hittar jag ingenstans.

Har annars varit så trött på kvällarna att det inte blivit mycket sytt direkt.(Svårt att sy när ögonen går i kors..) Igår budade jag dock hem ett mumintyg på Tradera som jag letat efter länge. Jag har det redan i limegrönt/vårgrönt (örngott och påslakan) men det används till spjälsängen på landet så det vill jag inte klippa sönder. Dessutom är det väl egentligen min mammas lakan...Men detta gula ska bli klänning till T. Hmmm, undrar hur många klänningar hon har...vågar inte räkna! Börjar bli dags att sälja av en del ..!

Inser att jag är en tygsamlare också! Nu är tyglagret fullt därnere och jag har gett mig själv inköpsstopp! Nu får det lov att bara bli sådant som behövs för att avsluta/ sy färdigt alla de projekt jag har på gång. Igår kväll när jag var så trött så satt jag och fnulade på om jag skulle trä om overlocken eller inte...men var alldeles för trött för att sätta mig ned med det. Så ikväll då! Nu måste mössan till E bli gjord annars får han nog en tår i ögat. Om barnen bara sover sött i sina sängar utan mardrömmar/vaknar ändå.., så kan mamma få sy ostört i några timmar innan hon dimper i säng.

Inga kommentarer: