måndag 19 maj 2008

Sypaus...

Jag har varit själv med alla barnen i en vecka då maken varit bortrest så jag har fått lägga syprojekten på hyllan. Huvvva, vad jag har längtat och projekterat i huvudet!

En molnsolhätta blev det dock inte sist. Jag hade klippt till och sedan insåg jag att fodertyget inte alls matchade...och tur var det för modellen blev inte bra så den har jag lagt bort. Ritade en egen modell istället med utgångspunkt från en babymössa från Gynthers Sy till barnen: mycket tejpande och ritande blev det...Jag ville nämligen att den skulle vara delvis öppen därbak för att det inte skulle bli så varmt. Provade två varianter och blev tillsist nöjd: det blev en röd hätta med röd/vit rutigt foder som syns som uppvikt kant fram. Den blev jättefin. Ska dock förändra den lite till nästa gång: lite längre fram "över ansiktet" och lite mer omlott därbak.

Blev en snabbsydd matchande kort klänning också, men den blev lite för stor i halsringningen, så jag ska sy en ny. Många fel låter det som jag syr... men det är de sista projekten som krånglat lite! Nu pockar dottern på mellis så jag får återkomma senare!

Inga kommentarer: