söndag 25 maj 2008

Sweatshirtjackorna...

Ha,ha var bara tvungen att kommentera bilden på den rosa sweatshirtjackan...den ser helknäpp ut på min dator: färgerna är knas! Den ska vara ceriserosa med gräsgröna muddar, krage och band på ärmarna. Blixtlåset är cerise. Den andra bilden är ok: brun med cerise mudd, krage och blixtlås, men ljusrosa band på ärmarna. Båda jackorna var beställningsjobb och mottagarna blev nöjda! Så då är jag nöjd! Nu ska jag gå och rita av mönster och kanske, kanske orkar/hinner jag börja klippa till också...

Börjar nämligen bli akut med sweatshirtjackor till mina egna barn också...men de två äldsta envisas med att vilja ha huva så det blir att rita av mönstret igen, fast lite annorlunda då. Älskade E, jag vet knappt vad han vill ha för färg på sin! Han ändrar sig hela tiden och gillar egentligen alla färger...han fick välja på cerise, grå, brun, mörkröd och klarröd för det är vad jag har hemma i tyger. Först ville han ha mörkröd, sedan cerise och sedan brun med cerise muddar och ljusrosa band och huva, samma färgställning som den jag sytt upp tidigare. Nu blir jag alldeles orolig för att han ska ändra sig innan jag ens hunnit sy halva...ska nog fråga honom en gång till...med risken för att han blir sur: han har ju sagt en gång.

Anledningen till att jag är lite orolig är att han älskar rosa, och har mycket kläder i rosa, gillar hello kitty också, men nu fyller han 4 i sommar...så vad de andra säger kan börja bli känsligt. För min del får han gärna ha rosa men jag vill inte att de andra på dagis ska säga elaka saker till honom...Men han får bestämma själv. Jag frågar en gång till bara innan jag slutligen klipper..

Inga kommentarer: