måndag 28 mars 2011

Vita moln, blåa fordon och rosa tröja


Den nyfikna ser Lilltroll som dansar i en tidigare visad outfit. Den soliga :-)

Men det här inlägget handlar om två mysiga byxor till Mellan- och Stortroll. Stortroll valde snabbt ut det röda molntyget och sa- mamma, det här vill jag ha ett par byxor i. Mellantroll ville ha ett annat men gärna fordonsvarianten också...Solen sken när bilderna togs och som bekant vet ni ju hur svårt det är att fota velour...






Men naturligtvis kommer den här med på ett hörn! Det är den tillhörande tröjan till elefantknytisen. Idag invigt av Lilltroll. Alla fula veck beror på att jag vikt och packat mina tyger ganska tight i hyllan (har för mycket helt enkelt.... :-) ) För att göra det lite roligare att sy den här tröjan så blev det lettuce-fållat (rullfåll som man drar i så blir den så där härligt vågig) Sedan ser ni att den är förlängd med vanligt interlock och inga muddar. Tröjor som bara "är" är ju inte så kul att sy efter ett tag. Så här försökte jag testa lite nytt.



Material: velour från Jny (moln) och fordonsvelour från Mjuka tyger (tror jag?), rosa hilco interlock (wow- kvaliteten är outstanding- att man kan "glömma" det!).

Mönster: Till byxorna eget tillfixat med grund i Meedoms byxmönster. Storlek 116 och 134. Tröjan är från Ottobres creative "de bästa t-shirtarna" stl. 98.

Roligast: Ja, att sy det som barnen väljer ut. Det är ju det bästa!

Nu ska maten fram på bordet!

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

od Andulky sa...

Så jättefina!
Byxorna ser underbart sköna ut!!