torsdag 24 mars 2011

Du får inte tänka på rosa elefanter, du får inte tänka på rosa elefanter...

Vad tänker du på.....? Rosa elefanter såklart! När det här tyget kom så förstod jag att det var perfekt till dottern. Men det var då fick jag inse när jag gjort knytklänningen klar. Dottern hävdade med bestämdhet att rosa var okej men att hon INTE gillade brunt. ????


Sedan visade det sig att jag inte hade riktigt så ljust rosa tyg som färgen är på elefanterna att matcha med. Så tröja (i nästa inlägg kanske) och tillhörande tights fick bli i en så närliggande rosa färg som möjligt.

På översta bilden kan man tro att det är ett fult veck som blivit permanent. Nu är det som tur är inte så utan tyget hade legat vikt så länge och tyvärr är det inte reaktivt tryck, utan trycket "spricker/delar sig". Så himla tråkigt med de fina motiven.... Vet inte riktigt vad jag ska sy av den snutt jag har kvar. Jag avskyr att sy i tyg där trycket inte riktigt håller. Allt slit man lägger ned på detaljer och så ser det ändå sisådär ut bara för att trycket inte är gjort reaktivt.... Kanske kan man göra en t-shirt eller tights.

Material: Elefanttyg, från Znok design har jag för mig, i brunt med rosa elefanter. Muddväv för knytbanden. Hilcos interlock till tightsen.

Mönster: Eget tillfixat utifrån ett tröjmönster, ett knytklänningsmönster för fast tyg och en a-line klänning. Storlek 104/ 4 år. Tightsen från Ottobre, förlängda och något sänkta i midjan dock. Stl. 98 med dragning åt 104:a....

Roligast: Kul att få sy en knytklänning igen. Trollet var dock inte lika nöjd, vet inte riktigt varför hon ratar knytklänningar nu?

Nu somnar jag nästan (numera är jag dödstrött redan vid halv åtta och somnar utan problem när barnen ska nattas. Sedan är det helt omöjligt att komma igång igen....) men ska försöka få lite annat gjort innan jag dyker i säng.

Ha en bra kväll.

1 kommentar:

Hawk and Weasel sa...

Vilken fin klänningsmodell!