måndag 2 augusti 2010

Fler näsduksfodral....


Dessa passar väl idag när det "gråter" friskt från himlen....vilken regndag vi har här hos oss! Ena stunder regnar det...nästa vräker det ned....Barnen blir som galna inomhus!

Näsduksfodralen sydde jag för ett tag sedan. Det högra blev en del av födelsedagspresent till svärmor. Hoppas den kommer till nytta...eller ja, jag hoppas ju inte att hon ska blir förkyld en massa men om hon nu blir det så kan ju denna kanske "lysa" upp lite i tillvaron...

Inga konstigheter att sy, utan det mesta fungerade bra, har ju haft tillfälle att öva förra gången jag sydde näsduksfodral. (Den högra ser lite fylligare ut beroende på att jag stoppat i näsdukar!)

Material: tyger i tyghyllorna.

Mönster: Eget, inga konstigheter.

Roligast: Hm? Jag gillar det lila bäst, blev härligt med det mönstret i det lilla formatet.

Nu ska jag röja lite. Har en liten plan, men vet inte om den går att förverkliga men måste ju testa...kräver dock lite röjning först.

Är det inte typiskt? Jag vill som allra helst sy sommarkläder NU, men nu är det ju dags för sensommar och höstkläder....Det är precis som när det börjar bli dags för vårkläder..då vill jag fortfarande sy höst/vinterplagg... Men nu har jag iaf lovat T att sy en ny rosa moln t-shirt då den gamla har blivit för liten i halsen...och man kan väl ha kortärmat länge än väl?

1 kommentar:

Hello sa...

Åh, precis så där är det för mig också. Jag håller som bäst på att sy till syrrans barn och insåg att t-shirt och knickers inte blir bäst. Det fick bli långärmat och vanliga muddisar. Suck. Men Loppans rosa t-shirt ska bli klar i veckan in alla fall!

Lycka till med röjningen!