måndag 23 augusti 2010

And a hero came along...och en mantel behöver man ju då!


Den här beställningen skickades faktiskt iväg redan i juni. Men annat har kommit emellan så det har inte blivit av att visa den förrän nu. Nu vet jag dessutom att mottagaren fått paketet. Att det var till belåtenhet känns ju också skönt.

Det är ett par cars piratbyxor, en spiderman skjorta och det vita som är något svårtolkat på bilden är en mantel. Stackaren som skulle få den använde sin mammas förkläde (har jag för mig M, var det inte så?) och M tyckte att det kanske skulle se lite "bättre" ut med en mer neutral mantel.

Manteln är sydd i dubbelt tunt bomullstyg och rynkat ihop med resår i halsen som kan knytas i önskad längd. Gillar själv att det är resår, så händer inga "häng-olyckor" p.g.a. manteln iaf!

Material: Cars-tyg, Spidermantyg. Båda från Jysk, om jag inte minns fel. Det vita tyget från mina gömmor. Har totalt glömt var jag fick tag i det.

Mönster:Manteln på frihand, skjortan, i stl 122 tror jag det var, från Meedoms mönster, lite förlängt och piratbyxorna är också Meedoms mönster. Stl ?. Erkänner, minns inte!

Roligast: Att få sy åt en kollegas barn. Både pirrigt och jättekul.


Annars är jag mest trött idag. Jobbet har dragit igång och än så känner jag mig inte så strukturerad faktiskt. Har ett lite annat upplägg i ett ämne än vad jag gjort tidigare och det känner jag faktiskt tar lite mer tid att få i gång...

Nu ska jag njuta av de sista solstrålarna!

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

Tänk vilken lycklig liten kille som springer omkring med mantel fladdrande bakom sig! Jättefint!