fredag 23 juli 2010

Klänning för varmt väder


Det var varmt...jättevarmt...och solen sken...då tänkte jag att T behöver klänningar som inte är så varma men ändå kan fungera som solskydd. Hittade ett mönster i förra sommarens Ottobre, som jag tänkte att det går ju att testa i alla fall! Och det var ganska kul att sy faktiskt!


Den är sydd i T´s favoritfärger: rosa och svart. Hittade seersucker i cerise och svart i mina gömmor och tänkte att blir den inte bra så är ju det inte ett så dyrt tyg...Nu blev den bra och jag kan avslöja att jag klippte till 2 stycken till direkt efter den här blev klar. Den ena blev en klar favorit! Den visar jag senare i ett nytt inlägg.... Den andra har jag funderingar om...vet inte om jag ska ändra lite på den....vi får se!
Var tvungen att ta lite bilder inomhus på denna eftersom solen sken så starkt ute. Jag gillar kombon av det cerisa och svarta.

Material: Cerise/vit rutig seersucker, svart/vit rutig seersucker, snedslå, spets från gömmorna.

Mönster: Från förra årets sommar-Ottobre. I stl. 98. Tyckte att det för ovanlighetens skull passade T bra. Annars blir det mesta långt för henne...

Roligast: Att man blir så begeistrad av en modell att man direkt klipper ut två set till....!



Nu är det ju dock allt annat än varmt! Här har man haft det skönt och så kommer vi hem i går em och det är jätteskönt ute. I morse är det burrr: 15 grader!! Och blåst! Bläää: fy bubblan! Nu tycker kanske någon att jag är lite bortskämd: det har ju varit kanonfint väder ganska länge...men jag är en sådan där som älskar, verkligen älskar, varmt och soligt väder....!

Snart är det dags för mellansonens födelsedag och vi planerar för fullt vad vi ska hitta på i födelsedagspresent åt honom...inte så lätt, för han gillar liksom allt och inget samtidigt...svårt att förklara...

2 kommentarer:

MESC sa...

Jättefin klänning! Jag håller med, kombinationen mellan rosa/cerise och svart är klockren!

Sal Wilder sa...

Jättefin klänning! Den blev fin med de olika tygerna och så dekorband, sen gillar jag ju att barnaaxlarna är lite skyddade från värsta solbrännan.
Min tre och ett halvtåring har också favoritfärger, så nu kan man inte välja vad som helst om man vill att det man syr ska bli använt.