onsdag 4 augusti 2010

Solklänningar......man ska inte ge upp hoppet?!


Nu undrar säkert flera om jag helt tappat kollen på både väder och månad, men si det har jag inte! Det här är de två solklänningar som jag raskt klippte till efter att ha sytt den svart/cerise!
Gissa vilken som är mest använd? Hm.....tjej, dryga 3 år, bestämd, glad...inne i en viss period...Haha, ja, givetvis den rosa-blommiga! Den turkosa får jag inte på henne, funderar t.o.m. på att ändra nederdelen eftersom jag inte är helt 100% nöjd med den. Antingen ska den svarta bården bort helt eller så ska den bli smalare. Men eftersom vädret inte riktigt är på samma nivå som klänningarna har jag liksom inte haft lust att åtgärda det...

Mönster: Från förra årets sommar-Ottobre. Stl. 98. Den turkosa med lite egna modifieringar såsom volang nedtill...

Material: Rött tyg med vita prickar från Sundbybergs Textilcentrum om jag inte minns fel, rosablommigt från Panduro (!), snedslå cerise och turkos, svart och turkos seersucker och härligt fint farbenmix-band från Tygpyssling.

Roligast: Tja, jag har ju redan sjungit den här klänningens lov. Nu hoppas jag att den fungerar att använda med (långärmad) t-shirt under sedan....


När solen äntligen tittade fram var det inte mycket tid kvar på eftermiddagen/kvällen. Men tillräckligt för att någon skulle hitta på lite "kul"! Medan jag lagade mat lyckades T använda min nyrensade rabatt som sandlåda och blanda "soppa" i dockbadkaret som var fullt med vatten sedan regnet, hälla ut lite av eländet på trappan till altanen, sedan glatt springa in (ja, hon var tack och lov ute!) och förkunna att "jag måste tvätta mig!" med jordiga händer, ben, kinder, ja, you name it! Mitt- i-maten-mamman förkunnade att damen minsann måste gå ut, inte springa omkring med jord överallt inne, så ska vi göra rent dig strax. Vad gör lilla älsklingen då? Nej, inget bus, utan går ut och använder vattenkannan och diskborsten till grillgallret (!!!!) för att göra ren sina fötter, ben och händer....Lilla vän! (Och, jo, vi gjorde rent ordentligt med bättre attiraljer än grillborsten sedan.....) Sen åt vi mat!

3 kommentarer:

MESC sa...

Vilken dag ni hade igår.....! Klänningarna är underbara! Jag fattar väl också, att tjejen väljer den rosa-röda, det hör liksom till, men jag tycker att den blå är minst lika snygg! Jag gillar volangen nertill. Absolut kommer de fungerar året runt, med tröja och leggins till

JuMel sa...

Super fina klänningar bägge två! Jag gillar den blå bäst men då är jag ju inte en liten tjej längre som bara vill ha rosa:)

Hello sa...

Lika fina båda två, om du frågar mig. Jag gillar bandet på den blå! Och volangen.

Man får ju ändå berömma lilla T som i alla fall försökte... ;)