söndag 5 september 2010

Snuttefilt och dreggel...


Nyaste lilla kusinen till barnen skulle döpas förra helgen och jag vill komplettera det vi köpt med något sytt. Den lille busen gillar att dra saker över huvudet när han ska sova och använder frottéhanddukar. Tänkte att jag kunde se om han kan överväga att använda en flodissnutte istället...vi får väl se. De har ju starka åsikter de små liven, angående sådana saker. Sedan har jag varit så sugen på att sy dreggelscarfs så det var jag tvungen att göra en. För jag vet att han snaskar på det mesta och dregglar friskt...

Dreggelscarfen åkte på direkt och snutten åker med i vagnen numera, även om den nog inte riktigt är adopterad ännu... :-)

Material: Blått flodistyg från Jofotex, molntyg från Jny, fleece från ?, spillbitar som stabilisator för tryckknapparna.

Mönster: Eget.

Roligast: Det förstår ni va? Att sy dreggelscarfen...blev genast sugen på att sy flera. Men jag tror inte att T vill ha dem....stora damen! Får väl erbjuda kusinen fler.... ;-)

Kort inlägg men sängen hägrar och imorgon är det jobb igen så, godnatt på er!

1 kommentar:

Äppel Päppel sa...

Vad mysigt! Den lille kommer säkert älska snutten över allt annat om ett litet tag! Scarfen ser otroligt fin och välsydd ut! Snyggt!