onsdag 7 juli 2010

Näsduksfodral.....och husvagnar

Ja, jag vet att det är mitt i sommaren, förmodligen är inte så många förkylda, och det är ingen direkt nyhet på syfronten med dessa näsduksfodral. Men, jag har varit sugen länge på att testa dem, särskilt efter att jag beställde två från Klara med K, eftersom hon hade gjort två i ett av mina favorittyg (elefanter).

Det var ju jättelätt, och kul, att sy dessa. Förstår att man lätt fastnar!


Men varför sydde jag då dessa? Jo, mellankillen här slutade officiellt på dagis, börjar på sex-års i höst, för någon vecka sedan och ville ge fröknarna blommor, men det håller ju inte så bra, så vi kom överens om dessa istället. Dagisfröknar torkar ju en del snoriga näsor....och vill de inte ha dem på jobbet kan de ju ha dem själva.
Egentligen "ska" man ju bara ta resttyger, men jag kunde inte låta bli att testa att sy i Gunilla Axens molntyg som jag har en hel del av....

Material: En massa olika tyger, de flesta från resthögen.
Mönster: Läste runt lite på bloggar och testade sedan själv. Inspiration från alla kan man väl säga!
Roligast: Knasigt, men det var kul att sy näsduksfodral i juli. Och det var ju lätt att få rulle på det. Det blir nog flera!


Jag är själv med alla tre barnen denna vecka så det blir lite si och så med syendet och är det fint väder så vill vi ju vara ute. Eller jag vill vara ute, barnen får man dra ut, nästan. Sedan har vi haft någon envis konstig "sjuka" här, för med ca en veckas, knappt, mellanrum så blir barnen febersjuka....t.o.m. maken blev ordentligt sjuk här, var det förra veckan?, men jag har klarat mig (ta i trä...). Det trista med sjuklingar är ju att man kan ju inte ta sig någonstans....

Näpp, nu ska jag ut i solen och njuta en stund. Synd att man inte kan klippa till tyger ute...iaf inte i blåst....! Hela huvudet formligen exploderar av idéer..men tiden räcker inte till. Undras om man orkar sy en hel natt...??


Ja, jo, varför rubrik med husvagnar? Jo, jag har en del av Jennys husvagnstyg i turkos med svart tryck och även cerise med svart tryck som inte blir använt. Om det är någon som är intresserad av att köpa en bit, det är nog minst en meter av varje, förmodligen mer av den turkosa, så maila mig: fiasdesign@live.se. Tygerna är tvättade.

2 kommentarer:

Hello sa...

Jag tar dem! Husvagnarna alltså. Jag har mejlat också (hängslen och livrem, liksom ;) )

Näsduksfodralen är fina, men jag deppar ju lite, för det blir ju lite löjligt om jag gör sammalunda om två år till samma fröknar :) Jag får hitta på nåt annat! Vilket inte lär bli så svårt för här flödar också idéerna för tillfället. Vet dock inte om det är så lyckat att sy hela natten eftersom vi ska köra husvagn imorgon, men risken finns att det blir så ändå :)

od Andulky sa...

Jättefina!
Om du får cerisa husvagnar över hör av dig ;-)
/Anna