torsdag 10 december 2009

Tuffe tuffe tåg-klänning


Mer klänningar...ja, när jag ändå hade mönstret framme så satte jag saxen i många olika tyger. Jag var bara tvungen att testa tågtyget, även om det inte riktigt har känts som en favorit här hemma. Den blev jättemjuk och det jag verkligen är nöjd med på den här klänningen är halsmudden. Jag har länge haft en bit muddväv i stark orange som inte passat till något. Men nu- den är exakt rätt nyans. Precis samma som tågen! Underbart!

Tyvärr klippte jag lite i ena hörnet här, med kameran vill säga, men modellen är ju inte okänd så det gör väl inte så mycket.

Material: Tåg-tyg från Jofotex. Muddväv från Sundbybergs Textilcentrum.

Mönster: Same as usual: Welinders i stl 2 år.

Roligast: Som sagt, att muddväven jag hade hemma, och har retat mig på att jag köpte eftersom den inte matchat något hittills, var perfekt!


Annars är väl allt sämst just nu: var ju hemma igår med förkyld T. Idag är det jag som är dunderförkyld, passar ju bra, har jag ju tid med....Men jag ska väl eg. inte klaga. Har inte haft en enda ordentlig förkylning på hela hösten. Men farao att det ska ske precis samma dag som vi har julbord på jobbet....Jag får väl fortsätta sova.

7 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin! Krya på dig!

Hello sa...

Asch vad trist med julbordet :(

Tur att klänningen blev fin i alla fall! Och orange - det passar väl till allt? ;)

Anna, Tvillingtand sa...

Verkligen jättefin!
Uscha med sjukdomarna. De har avlöst varandra riktigt tätt denna höst!

JuMel sa...

Fin klänning! Kul att du råkade ha en mudd som passade, orange färgen är ganska speciell upptäckte jag när jag trodde att jag skulle ha en mudd som passade:) Tycker tyget har blivit tvätt blekt efter några få tvättar och det känns lite trist... Krya på dig/er! Här har vi precis avverkat magsjuka och väntar på vattkoppor...

Äppel Päppel sa...

Vad fin den blev! Krya på dig och hoppas ni får vara friska till jul istallet!

LillaBarn sa...

Fin klänning, jag har inte beställt något tågtyg för jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken färgställning jag vill ha.... Hoppas ni alla blir bättre snart, men vinter är väl förkylningstider antar jag. Tycker ju förståss det är konstigt att virus kan överleva i vinterkylan... Jag brukade ju knappt överleva själv...

Sal Wilder sa...

Härlig klänning! Och hoppas att förkylningarna har gått över nu. här hemma är det yngsta dottern som snorar och snörvlar.