onsdag 9 december 2009

Klänningar i parti och minut....

Ja så hann jag då fotografera alstren också! Själva bloggandet har jag inte hunnit med på sistone som säkert har märkts...men nu med sjukt barn hemma idag så blev det lite tid... Den översta klänningen är väl egentligen en tunika. Jag har insett att jag helt enkelt älskar det "nya" uggletyget med lite lycra i. Det håller ihop så bra. Finns väl egentligen inte så mycket mer att säga om modellen. Favorit i repris helt enkelt.


Här tog det lång tid att få till en bild som åtminstone dög hyfsat...mörkt inne, modell som hade egna idéer om hur hon skulle stå...och ja, ni förstår...! Har haft flodhästtygerna liggande länge utan att använda dem men nu blev det äntligen av. Det här skulle egentligen bli ett nattlinne, tror jag, men T gillade den så nu är det visst en klänning istället...? Valde en annan muddväv än vad jag brukar och även om jag sträckte den som sjutton så blev halsringningen lite väl fladdrig, i mitt tycke. Men nu gör jag inte om den. Tror att soon-to-be 3-åringen inte uppskattar det faktiskt....Kläder man fått ta på sig är liksom inte återgivningsbara...


Material: uggletyg med lila ugglor (lycra) från Jofotex, Senapsgula flodisar från samma ställe.
Muddväv från SoS och hilcos? (det var iaf den bruna som inte var så samarbetsvillig)

Mönster: Gamla vanliga Welinders...Både förkortat och fixat och trixat lite med.. Stl. 2 år.

Roligt: Det bästa den här gången var den underbara känslan av att sitta och sy i flera timmar....plagg på plagg som jag klippt till blev klart. Jag hittade också ett ufo som faktiskt är nästan klart nu.


Nu ska jag ta itu med lite mönsterkonstruktion och några beställningar och lite presenter och ...ja, just det, skulle man sova också? Vilken trist uppfinning....;-) Och javisst, julklappar och jul också!

2 kommentarer:

Hello sa...

Härligt att du är på benen igen!

Fina alster har du fått ihop också! De lila ugglorna värmer fortfarande hyllan hemma, men det ska det snart bli ändring på, hoppas jag!

Jag gjorde också ett misslyckat nattlinne häromdagen, men det får nog bli tänkt som klänning redan från början. Ja, du får se snart...

LillaBarn sa...

Här blev det också flera timmars syende igår, men tyvärr efter barnen gått till sängs. Vilket innebar att jag satt uppe till långt efter midnatt. Vilket innebär att jag inte är så pigg nu...
Fina alster du fått till iallafall, och alltid kul när de uppskattas av mottagaren!