onsdag 22 september 2010

Mössor i parti och minut

Barnen har antingen växt ur sina gamla mössor eller lyckats slarva bort dem. Så det var dags att ta fram mössmönstret och klippa. Till T blev det den rosa med vita moln. Det är nr 2 som ni ser på bilden. Nr 1 blev av någon outgrundlig anledning lagom åt den 4 ½ år äldre brodern....Så den ska vi se om ev. en kusin vill ha. Om den blir dissad så kanske den hamnar till salu här. Vi får se. (Eller så kan mannen ha den: han har litet huvud och den passar faktiskt...!)
Förutom det första missödet med storleken så gick det alldeles utmärkt att sy de andra. Äldste sonen önskade sig en mörkblå med stjärnor. Fast han vill ha en till. En som är i interlock eller fleece och då blir tjockare och varmare. För han ville ha just det stjärntyget, men det är jersey så då blir ju mössan inte så tjock.

Mellangrabben ville ha i djungeltyget och han såg sååå cool ut i morse när han tog på den. Lycklig var han också när han hittade den på sin krok i hallen... :-)

Material: Stjärntyg från ?, moln och djungeltyg från Jny design. Namnlappar. Syglädje.

Mönster:mitt egna. Numera justerat dock.

Roligast: Det är kul när det man syr blir så omedelbart uppskattat. När det går lätt och fort att sy. Man blir också fast...jag vill sy fler mössor!


För övrigt fick jag någon konstig sjuka i natt så idag har jag varit hemma och försökt kurera mig. Satsar på imorgon.

1 kommentar:

od Andulky sa...

Så fina! Det är kul när barnen tycker om det man syr!!
Krya på dig!